Sprawę w ZUS załatwimy online
Od dzisiaj klienci mogą już umawiać e-wizyty we wszystkich oddziałach ZUS, w tym również w oddziale ZUS w Toruniu. W Bydgoszczy usługa ta była dostępna od 29 października. Skorzystało z niej już blisko 70 osób z naszego regionu, a w całej Polsce niemal 2000 osób.
Dzięki e-wizytom w bardzo prosty sposób każdy może porozmawiać z pracownikiem i załatwić szereg spraw w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, bez wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub smartfon z kamerą i mikrofonem. - To bezpieczna i wygodna forma komunikacji, bez konieczności osobistej obecności w placówce ZUS. W czasie ograniczeń związanych z pandemią jest to szczególnie ważne zarówno dla pracowników jak i klientów ZUS. - mówi Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Rezerwacja e-wizyty jest bardzo prosta. Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl/e-wizyta, i kliknąć na link „Umów się na e-wizytę”. Następnie należy wybrać temat e-wizyty, czyli zakres merytoryczny rozmowy: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg i umorzeń. Dalej należy wpisać kod pocztowy swojego miejsca zamieszkania,
a w przypadku przedsiębiorców kod pocztowy adresu firmy. System na podstawie wpisanego kodu pocztowego sam podpowie, w którym oddziale taką wizytę można umówić. Następnie wybieramy dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online, podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail. Po zarezerwowaniu wizyty, dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma
SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu, a w dniu
e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie
z pracownikiem ZUS. Konsultacje odbywają się w dni robocze w godzinach 9.00-14.30. – wyjaśnia Krystyna Michałek.
Rezygnujesz z e-wizyty? Pamiętaj o jej odwołaniu
Jeśli ktoś nie może skorzystać z umówionej e-wizyty albo już jej nie potrzebuje, powinien ją odwołać, aby mógł skorzystać z niej ktoś inny. W samym październiku w przypadku 350 e-wizyt
nie pojawili się na nich nasi klienci. Nasi eksperci byli gotowi na każdą z nich. Tylko, co szósty klient zrezygnował w naszym systemie z e-wizyty. Warto o tym pamiętać i niepotrzebne wizyty anulować, ponieważ w tym czasie połączyć się może ktoś inny w równie ważnej i pilnej sprawie. – apeluje rzeczniczka.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.