Boost with Facebook: włocławskie firmy ruszają na podbój internetu
Ponad 130 przedsiębiorców z Włocławka i okolic wzięło udział w szkoleniu w ramach programu Boost with Facebook. Pod okiem ekspertów z Facebooka małe i średnie firmy uczyły się tego jak budować widoczność w internecie i maksymalnie skutecznie wykorzystywać media społecznościowe do zdobywania klientów i rozwoju biznesu.
Jak dotrzeć do kluczowych klientów za pomocą Facebooka? Jak sprzedawać produkty za pośrednictwem Instagramu? Jak tworzyć atrakcyjne i kreatywne materiały reklamowe za pomocą telefonu komórkowego? Te i inne zagadnienia zgłębiali uczestnicy warsztatów, które odbyły się we wtorek 14 stycznia we włocławskim Centrum Kultury Browar B. Spotkanie było częścią programu Boost with Facebook, serii szkoleń organizowanych przez Facebooka w polskich miastach.
Rozwój regionu
- Oceniamy, że ponad 140 milionów firm - głównie małych i średnich przedsiębiorstw korzysta z naszych aplikacji - Facebooka, Instagramu, Messengera lub WhatsAppa. To bardzo demokratyczne narzędzia - dajemy te same możliwości promocji zarówno wielkiemu koncernowi samochodowemu jak i lokalnemu zakładowi krawieckiemu we Włocławku. Szkolenia z serii Boost with Facebook mają służyć temu, aby jedni i drudzy potrafili korzystać z naszych narzędzi równie skutecznie. - tłumaczy Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej w Polsce i krajach bałtyckich w Facebooku.
Wtóruje mu zastępca rezydenta Włocławka, Krzysztof Kukucki: - Social media rozwijają się błyskawicznie, dzięki nim mikro, małe i średnie firmy mogą doskonale promować swoje produkty i usługi. Cieszymy się, że bezpłatne szkolenie Boost with Facebook odbyło się dzisiaj, także we Włocławku. Po dużej frekwencji widać, że włocławscy przedsiębiorcy są zmotywowani do szukania wiedzy na takich właśnie szkoleniach. Mam nadzieję, że dzisiejsze wydarzenie będzie stanowiło wstęp do dalszej współpracy miasta z firmą Facebook, dzięki czemu lokalny biznes będzie rozwijał się jeszcze lepiej.
Obecny na wydarzeniu poseł Robert Kwiatkowski podkreślał jak ważne dla sukcesu biznesowego jest pogłębianie kompetencji cyfrowych - Nie sztuka wyprodukować – sztuka sprzedać - wszyscy znamy to powiedzenie. Mam nadzieję, że program „Boost with Facebook” organizowany pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji pozwoli przedsiębiorcom lepiej poznać tajniki tej sztuki. Produkty i usługi oferowane przez firmy z Włocławka zasługują na lepszy marketing. Jest on w zasięgu ręki – tak jak nasz smartfon. Nauczmy się lepiej korzystać z potęgi technologii informatycznych i mediów społecznościowych. Bez tej wiedzy nie zdobędziemy przyszłości.
Kolejny z partnerów wydarzenia, Starosta włocławski Roman Gołębiewski również mówi o znaczeniu kompetencji cyfrowych dla rozwoju regionu: - Facebook jest obecnie znakomitym narzędziem komunikacji i reklamy. Rozwój Polski to nie tylko rozwój dużych miast, ale także takich terenów jak Powiat Włocławski. Na naszym obszarze znakomicie rozwija się duży, ale przede wszystkim średni i mały biznes. Cieszę się, że nasz samorząd mógł być partnerem dzisiejszego wydarzenia i że uczestniczyli w nim nasi mieszkańcy.
Korzyści dla firm
Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w promocji przekłada się na wymierne korzyści dla korzystających z nich firm. 62% polskich firm obecnych na Facebooku twierdzi, że było w stanie zatrudnić kolejnych pracowników dzięki wzrostowi przychodów po dołączeniu do platformy. 75% uważa, że dzięki wykorzystaniu Facebooka udało im się zwiększyć sprzedaż i aż 87% z nich twierdzi, że platforma pomaga im znajdować nowych klientów.
W ramach swojej działalności edukacyjnej Facebook prowadzi też darmową platformę e-learningową Blueprint dla przedsiębiorców, którzy chcą podnosić swoje umiejętności w zakresie marketingu cyfrowego. Zawiera ona dziesiątki darmowych kursów - od najprostszych, wyjaśniających podstawowe zasady tworzenia atrakcyjnych reklam na urządzenia mobilne, po bardziej zaawansowane, dotyczące strategicznego planowania oraz budżetowania kampanii reklamowych. Wszystkie informacje dotyczące działań szkoleniowych, a także osobiste historie przedsiębiorców, którzy z sukcesem wykorzystują te narzędzia w swojej codziennej działalności, są dostępne na polskiej stronie programu pod adresem: https://pl-pl.facebook.com/boost.
Martyna Kurkowska