Kujawy.media.pl
Portal Wydawnictwa Kujawy

ANWIL wyróżniony za inicjatywę 30-lecia

Na liście 30 projektów społecznych mających największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu znalazła się inicjatywa realizowana przez ANWIL. Ośrodek THINKTANK i Forum Odpowiedzialnego Biznesu – organizatorzy zestawienia – za szczególnie istotny dla lokalnego środowiska uznali konkurs włocławskiej spółki z Grupy ORLEN pn. Pan Karp zarybia Wisłę.


30x30 to zestawienie najciekawszych działań społecznych – po 30 w wymiarze ogólnopolskim i lokalnym – realizowanych przez polskie firmy. Zostało ono przygotowane przez ośrodek THINKTANK wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu (dalej FOB) – w ramach projektu pt. 30-lecie gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Biznesie, co dalej?

FOB, poza włączeniem się w organizację przedsięwzięcia, wytypowało też w oparciu o coroczne raporty Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 166 ze 180 nominowanych projektów. Pozostałe zgłosiła, na prośbę THINKTANK, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Jedną z praktyk, które znalazły uznanie ekspertów zajmujących się zawodowo społeczną odpowiedzialnością biznesu, jest konkurs organizowany przez ANWIL i Towarzystwo Promocji Ryb pn. Pan Karp zarybia Wisłę. Inicjatywa realizowana jest od 2015 roku. Jej celem jest podniesienie świadomości najmłodszych w zakresie znaczenia ryb dla ekosystemu oraz popularyzacja ichtiologii. Włocławska spółka z Grupy ORLEN nieprzerwanie, od czterech lat włącza się w organizację tego przedsięwzięcia, ponieważ stałym elementem jej strategii jest troska o środowisko oraz edukacja ekologiczna. 

 
Tylko w ubiegłorocznej edycji konkursu wzięły udział dzieci z 41 przedszkoli oraz szkół podstawowych znajdujących się na terenie 9 województw. Do Wisły trafiło wówczas niemal 140 tysięcy narybku węgorza i sandacza.

Ostatnie wydania

Tu i Teraz. Gazeta Włocławka i powiatu nr 176

Gazeta Aleksandrowska nr 215

Gazeta Ciechocińska nr 167

Ziemia michałowska nr 356

Najnowsze Video