Droga 62 w programie rządowym, ale entuzjazmu nie ma
Dotychczas w rządowym projekcie budowy dróg nie uwzględniano dróg lokalnych, mówił podczas konferencji prasowej we włocławskim ratuszu minister Grzegorz Karpiński. Teraz znalazła się w nim droga nr 62.
Odcinek drogi krajowej nr 62 prowadzący z Włocławka do Pikutkowa, na którym wielokrotnie zdarzają się wypadki drogowe będzie modernizowany, ale nie tak szybko i nie tak jak wyobrażają go sobie samorządowcy. O drogę nr 62, która powinna być dwupasmówką oraz o obwodnicę Brześcia Kujawskiego władze samorządowe Włocławka, powiatu włocławskiego i gmin walczą od wielu miesięcy.
Pierwsza jaskółka wiosny nie czyni, ale jest zapowiedzią dobrych zmian, bowiem odcinek drogi między Włocławkiem a Pikutkowem został wpisany i zatwierdzony przez Radę Ministrów w dokumencie rządowym pt. „Program budowy dróg krajowych i autostrad”. Nie oznacza to jednak, że wąska, zakorkowana i słabej jakości droga prowadząca do węzła autostradowego stanie się dwupasmową jezdnią.
- Będziemy starali się przekonać Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju do tego, aby ten program został poszerzony o budowę drugiej nitki DK nr 62 od ronda Falbanka, aż do węzła autostrady Włocławek Zachód w Pikutkowie – mówił prezydent Włocławka Marek Wojtkowski.
Wojciech Zawidzki, burmistrz Brześcia Kujawskiego uważa, że modernizacja odcinka drogi od Pikutkowa do ronda Falbanka nie rozwiązuje problemu komunikacyjnego pomiędzy Włocławkiem a Brześciem. Być może, że małymi etapami osiągnie się cel- mówił Wojciech Zawidzki.
W spotkaniu uczestniczyli również starosta włocławski Kazimierz Kaca, wójt gminy Włocławek Ewa Braszkiewicz.
Wszyscy byli zgodni, że na laurach nie można osiąść, trzeba dalej zabiegać o to, aby powstała dwupasmówka do węzła autostradowego i obwodnica Brześcia Kujawskiego.