Obwodnica Lubrańca na finiszu
Trwają ostatnie prace przy budowie obwodnicy Lubrańca w powiecie włocławskim. Powstały nowe ronda, most na Zgłowiączce i odcinki ścieżek pieszo-rowerowych. Realizacja całej inwestycji pochłonie ponad 64 mln złotych i możliwa jest m.in. dzięki środkom unijnym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020.
- Realizowana w Lubrańcu inwestycja pomoże rozwiązać kilka problemów. Dzięki obwodnicy wyprowadzimy ruch tirów poza miasto, zmniejszymy hałas i zwiększymy bezpieczeństwo mieszkańców. Równocześnie prowadzone są prace przy przebudowie drogi z Lubrańca do Brześcia Kujawskiego. Dzięki temu na początku przyszłego roku powstanie bardzo dobre połączenie powiatu włocławskiego z autostradą A1 – mówi marszałek Piotr Całbecki.
Wykonawca obwodnicy Lubrańca zrealizował już ponad 80 procent zakresu rzeczowego inwestycji. Od podstaw powstał pięciokilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej omijający Lubraniec od zachodu. Na połączeniu z drogą wojewódzką nr 270 w miejscowościach Borek oraz Lubraniec-Parcele powstały ronda. Wkrótce wykonawca ułoży na jezdniach w obrębie skrzyżowań ostatnią ścieralną warstwę nawierzchni. Poza tym prowadzone są ostatnie prace brukarskie związane ze ścieżką pieszo-rowerową, którą zaprojektowano wzdłuż centralnej części obwodnicy (w rejonie miejscowości Piaski).
Gotowy jest również most na Zgłowiączce pomiędzy miejscowościami Borek i Brzezina. To pięcioprzęsłowy obiekt o długości blisko 140 metrów. Wykonawca zamontował bariery i zabezpiecza skarpy przyczółków. Do końca roku planuje także umocnić brzegi rzeki w obrębie mostu. Poza tym cała droga zostanie odpowiednio oznakowana i wyposażona w elementy poprawiające bezpieczeństwo. Zrealizowany zostanie także zielony zakres inwestycji związany z nasadzeniami drzew, krzewów oraz zakładaniem trawników. Zakończenie wszystkich robót planowane jest do końca roku.
W trakcie przebudowy jest również 7-kilometrowa droga łącząca Brześć Kujawski z Lubrańcem. Jezdnia jest wzmacniana do przenoszenia obciążeń rzędu 11,5 tony na oś. Oznacza to, że będzie zdecydowanie bardziej odporna na powstawanie uszkodzeń i kolein. Trasa zyskuje też pobocza, zatoki autobusowe, nowe oznakowanie i bariery. Ta inwestycja jest również współfinansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Łączny koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 30 mln zł. Zaawansowanie rzeczowe prac przekracza 55%. Zakończenie zadania planowane jest w połowie przyszłego roku.
Źródło Zarząd Dróg Wojewódzkich
Fot. Mikołaj Kuras
Obwodnica Lubrańca na finiszu