Modowy potentat buduje centrum logistyczne w Brzeskiej Strefie Gospodarczej
LPP SA - firma zarządzająca 5. markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito zainwestuje 400 mln złotych w budowę nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim
Gdański producent odzieży wybuduje za blisko 400 mln zł nowe centrum dystrybucyjne na terenie Brzeskiej Strefy Gospodarczej. Ma ono docelowo obsługiwać sklepy stacjonarne flagowej marki Reserved. Zatrudnienie znajdzie w nim około 1000 osób.
- 9 miesięcy mozolnej, wspólnej pracy z firmą LPP, czyli modowym potentatem pozwoliło, że 36 ha gruntu w Brzeskiej Strefie Gospodarczej zostało sprzedanych - mówi Tomasz Chymkowski , zajmujący się inwestycjami w strefie. – Powstanie obiekt zajmujący 100 tys. mkw., przybędzie 1000 miejsc pracy. Jest to sukces nie tylko na miarę naszej gminy ale i województwa. Wspierały nas instytucje takie, jak Urząd Marszałkowski, głównie Centrum Obsługi Inwestora.
Prace projektowe na terenie inwestycji rozpoczną się jesienią tego roku - informowali prezesi spółki Marek Piechocki i Jacek Kujawa 18 lipca w Brześciu Kujawskim w rozpoczynającym inwestycję spotkaniu kierownictwa LPP oraz władz gminy i powiatu włocławskiego z dziennikarzami.
Zgodnie z planem centrum w Brześciu Kujawskim zostanie uruchomione na przełomie 2021 i 2022 roku. Powierzchnia obiektu wyniesie 100 tys. mkw. Z nowego centrum dystrybucyjnego do salonów Reserved na całym świecie będzie wysyłane tygodniowo nawet 10 mln ubrań i akcesoriów.
- Dla nas ważne są powstające dzięki tej inwestycji miejsca pracy oraz to, że sąsiedztwo takiej firmy rodzi kolejne przedsięwzięcia biznesowe – mówił marszałek Piotr Całbecki, uczestniczący w tym spotkaniu.
- Patrzymy przyjaznym okiem na rozwój stref gospodarczych w gminach na terenie powiatu włocławskiego – mówi wicestarosta Marek Jaskulski. - Powiat dofinansowuje strefy w zakresie budowy infrastruktury pomagamy w skróceniu koniecznych spraw formalno-prawnych. Powiat promuje strefy.
Inwestycja w Brześciu Kujawskim wpisuje się w strategię rozwoju LPP w nadchodzących latach. Rozwój naszej sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą oraz znaczący wzrost udziału sprzedaży internetowej to wyzwania, które wymagają zaawansowanego technologicznie zaplecza logistycznego – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP ds. logistyki i IT. Postawiliśmy na Brześć Kujawski ze względu na jego położenie w centralnej Polsce, świetne skomunikowanie z główną osią transportową naszego kraju oraz potencjał, jeśli chodzi o rynek pracy. Duże znaczenie miało również pozytywne nastawienie władz samorządowych do naszej inwestycji – dodaje Jacek Kujawa.
- Cieszymy się, że udało nam się zachęcić dużą, polską firmę do ulokowania tak poważnej inwestycji na naszym terenie – mówi Wojciech Zawidzki, burmistrz Brześcia Kujawskiego. - Mamy nadzieję, że budowa i uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego wpłyną pozytywnie nie tylko na lokalny rynek pracy, ale także rozwój infrastruktury drogowej, której Brześć Kujawski i cały region tak bardzo potrzebują .
Powstała w 1991 roku LPP, której centrala mieści się w Gdańsku, jest właścicielem pięciu liczących się marek modowych: Reserved, Mohito, Sinsay, House i Cropp. Ma ponad 1 700 salonów, w samej centrali zatrudnia ponad 1 700 pracowników (daje łącznie 25 tys. miejsc pracy), jest obecna w 18 krajach, od 2001 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Systematycznie walczy o klientów kupujących on-line – e-commerce to obecnie 3 proc. sprzedaży grupy. Jej centrum dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim uznawane jest za jedno z najnowocześniejszych w naszej części kontynentu.