Zapomniano o budowie obwodnicy Brześcia Kujawskiego?
O przebudowie DK 62 i obwodnicy Brześcia Kujawskiego ministerstwo infrastruktury zapomniało. Radni powiatu włocławskiego wystosowali własne stanowisko do minister Marii Wasiak.
Włodarze Powiatu Włocławskiego obudzili się na jeden dzień przed zakończeniem konsultacji publicznych projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 ogłoszonych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w grudniu ubiegłego roku. Zauważono bowiem, że w projekcie nie zapisano do realizacji przebudowy drogi krajowej 62 (DK62) na odcinkach Brześć Kujawski + Włocławek wraz z budową obwodnicy Brześcia Kujawskiego. Uwagi można było zgłaszać do ministerstwa w terminie do 30 stycznia 2015 r.
Podczas sesji Rady Powiatu odbywającej się 29 stycznia br., na którą zaproszeni zostali parlamentarzyści i radni województwa starosta zbiegał o poparcie wpisania do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 realizacji zadania - przebudowa drogi krajowej 62 (DK62) na odcinkach Brześć Kujawski Włocławek wraz z budową obwodnicy Brześcia Kujawskiego.
Obecni na sali obrad poseł Domicela Kopaczewska i członek zarządu województwa Sławomir Kopyść, obiecali swoje poparcie dla tej potrzebnej, a nawet koniecznej inwestycji.
Wszyscy zabierający głos w tej sprawie podkreślali, że przebudowa tej drogi nie tylko rozwiąże problem płynności ruchu, ale również, co ważniejsze stworzy warunki rozwoju gospodarczego tej części województwa kujawsko-pomorskiego.
Tomasz Chymkowski z Brześcia Kujawskiego, członek zarządu powiatu włocławskiego podkreślał, że walka o przebudowę DK62 jest słuszna i konieczna.
- Wystarczy zapoznać się z analizą sytuacji społeczno-gospodarczej województwa kujawsko-pomorskiego wykonaną pod potrzeby Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020 wskazującą na duże zróżnicowanie wewnętrzne stanu naszego województwa oraz różne predyspozycje rozwoju poszczególnych powiatów – mówił Tomasz Chymkowski. – W dokumencie tym wskazano, że stan dróg w regionie byłego województwa włocławskiego jest zatrważający, bezrobocie duże, poziom oświaty niski. Te argumenty wskazują na to, że temu regionowi potrzebny jest „kopniak gospodarczy”. Przebudowa DK62 wraz z obwodnicą Brześcia Kujawskiego daje szansę nie tylko na skomunikowanie Włocławka z autostradą A1, ale na przyśpieszenie rozwoju całego włocławskiego obszaru.
Można tylko dodać, że w dokonanej analizie powiat włocławski zaliczono do powiatów ziemskich o bardzo niekorzystnych predyspozycjach i stanie rozwoju wykazujących zdecydowanie cechy negatywne.
Sławomir Kopyść przypomniał, że zadanie pn. „przebudowa drogi krajowej nr 62 na odcinkach Włocławek – Brześć Kujawski wraz z budową obwodnicy Brześcia Kujawskiego i Kruszwicy” jest przedsięwzięciem wpisanym do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko Pomorskiego do 2020 roku, a samo zadanie zostało umieszczone za zgodą strony rządowej w Kontrakcie terytorialnym dla naszego województwa na liście przedsięwzięć warunkowych.
Radni przyjęli jednogłośnie stanowisko będące elementem konsultacji społecznych w sprawie przebudowy DK62 i budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego.
ZDJĘCIA z III sesji Rady Powiatu