Rekordowy rok MPEC-u i nowe wyzwania
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej we Włocławku kończy dużą inwestycję i stawia sobie nowe wyzwanie - zdywersyfikowanie źródeł energii.
Michelin ogrzewany jest już przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej we Włocławku. To dzięki nowej magistrali ciepłowniczej wybudowanej za blisko 17 mln zł. W najbliższym czasie nastąpi odbiór tej inwestycji. Podłączono 24 podmioty łącznie z zakładem karnym. Nowym rurociągiem może popłynąć 4 MW energii cieplnej. Magistrala została wybudowana ze środków własnych spółki i zaciągniętego kredytu bankowego.
- Ten rok był rekordowy dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej - mówi Jacek Kuźniewicz, prezes MPEC. - Przyłączyliśmy ponad 40 nowych odbiorców. Porównując lata poprzednie, od 2013 roku z obecnym – to osiągnęliśmy najwyższy wynik w przyłączach, różnica jest kolosalna. Przybędzie około sześciu megawatów sprzedawanej mocy, przy 140 MW obciążenia. Ma to bardzo korzystny wpływ na rachunek ekonomiczny naszej firmy. W okresie minionych ośmiu miesięcy tego roku wypracowaliśmy milion siedemset tysięcy zysku. Ciepło systemowe jakie dostarczamy nie zatruwa środowiska, to duża korzyść dla środowiska. Zmodernizowaliśmy też naszą instalację tak, aby wyeliminować przerwy w dostarczaniu ciepłej wody latem.
W przyszłym roku spółkę miejską czeka modernizacja, celem jest dywersyfikacja paliw. Miał węglowy, który jest używany dzisiaj będzie stanowił tylko 1/3 paliwa, reszta to biomasa, odpady komunalne i inne. To zróżnicowanie opału konieczne jest do uzyskania norm określanych przez Unię Europejską.
Na dostosowanie się do wymagań unijnych mamy czas do 2022 r., jeśli tego nie zrobimy będziemy musieli liczyć się z sankcjami - wyjaśnia prezes Jacek Kuźniewicz. - A będą one dotkliwe, mogą doprowadzić do zamknięcia firmy. Dzisiaj nie zanieczyszczamy powietrza, nie przyczyniamy się do powstawania smogu, spełniamy wszelkie normy, ale wiadomo, że będą one zawyżone. Dostosowanie urządzeń MPEC do wykorzystywania zróżnicowanego paliwa będzie kosztowało prawie 50 mln zł.
Niebawem pracownicy MPEC rozpoczną kolejną akcję edukacyjną, już przygotowują spektakl, Czerwony Kapturek i jego przyjaciele będą walczyć z Czarnym Smogiem. Pierwsze przedstawienia w nowym sezonie niebawem się rozpoczną.
- Zeszłoroczna akcja edukacyjna Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, w ramach której wystawialiśmy dla dzieci przedstawienie edukacyjne o Czerwonym Kapturku cieszyła się bardzo dużą popularnością nie tylko wśród małych widzów, ale i kadry nauczycielskiej – mówi Jacek Kuźniewicz. - Warto również odnotować fakt, że Ciepło Systemowe, jako organizator akcji przyznał naszej firmie dyplom za zajęcie I miejsca w kategorii Aktywności Lokalne. Wszystkie te czynniki zmotywowały nas do przygotowania kolejnych spektakli, tym razem rozszerzonych o walkę ze smogiem.
Przestawienia edukacyjne, to jeden z elementów przyjętej przez firmę misji społecznej odpowiedzialności biznesu.