Nagroda za „Najlepszy Magazyn w Europie Środkowo-Wschodniej” dla Centrum Dystrybucyjnego LPP w Brześciu Kujawskim.
Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim uznane zostało za Najlepszy Nowy Magazyn Roku w Europie Środkowo-Wschodniej.
LPP jest polską firmą rodzinną. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje na 26 rynkach stacjonarnych. Oferta online dostępna jest na 31 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
W Warszawie odbyła się dwunasta gala CEE Region Eurobuild Awards, podczas której uhonorowano najlepsze projekty oraz najwybitniejszych ludzi i zespoły, które w ciągu ostatnich 20 miesięcy wyróżniały się na tle dokonań branży budowlanej w Europie Środkowo-Wschodniej.
Zwycięzców w 35 kategoriach wyłoniło ponad 400 najemców oraz jury, składające się z 200 ekspertów. Centrum Dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim uznane zostało za Najlepszy Nowy Magazyn Roku w Europie Środkowo-Wschodniej. W tej kategorii nominowanych było aż 10 obiektów.
Kapituła nagrody doceniła inwestycję za jej estetykę, funkcjonalność oraz wdrożenie zasad zrównoważonego rozwoju. Centrum Dystrybucyjne zaprojektowane przez biuro architektoniczne Tacakiewicz Ferma Kresek wyróżnia na rynku obiektów przemysłowo-magazynowych wiele elementów, m.in. unikatowy portal wejściowy, ciągi komunikacyjne i okalająca je zieleń, nawiązująca do struktury tkaniny elewacja, przestronne wnętrza, duże przeszklenia zapewniające światło dzienne, perony autobusowe i infrastruktura rowerowa przed budynkiem oraz zastosowane ekologiczne rozwiązania, jak panele fotowoltaiczne, rekuperatory ciepła, instalacje odzysku wody oraz czujniki ruchu sterujące instalacjami elektrycznymi. Ambitna wizja LPP Logisitics przy współpracy z projektantami i wykonawcą pozwoliła stworzyć obiekt wyznaczający trendy dla tego typu inwestycji.
Nowoczesne centrum o powierzchni 75 tys. mkw. otwarte w lutym 2022 roku, zapewnia dystrybucję nawet do 8 milionów sztuk ubrań i akcesoriów tygodniowo. Jego pojemność składowa to 40 mln sztuk towaru, co stanowi równowartość 67 tys. palet towaru. Zastosowane rozwiązania z zakresu automatyki, w tym dwa sortery z unikatową konstrukcją zrzutów, umożliwiają obsługę do 1000 salonów sprzedaży jednocześnie. Obiekt zasilany energią odnawialną zaprojektowano przy uwzględnieniu zrównoważonych norm budownictwa, które poddano certyfikacji BREEAM.
Organizatorem nagród jest firma Eurocee, wydawca angielsko-polskiego miesięcznika Eurobuild CEE. Celem Eurobuild Awards jest wyróżnienie najwybitniejszych przedstawicieli branży i projektów budowlanych, a długofalowym celem jest pomoc w tworzeniu grupy specjalistów, która będzie miała realny wpływ na kształt rynku inwestycyjnego w regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a także wsparcie procesu ustalania zasad i kierunków, którymi ten rynek będzie podążał w przyszłości.
Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 27 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.