Kujawy.media.pl
Portal Wydawnictwa Kujawy

Keanu Reeves, kanadyjski aktor z Matrixa promuje Województwo Kujawsko-Pomorskie

Produkcja i emisja pięciu spotów z możliwością wykorzystania wizerunku znanego i rozpoznawalnego filmowca Keanu Reevesa została zamówiona przez Urząd Marszałkowski na potrzeby promowania markowych produktów kulturalnych Województwa Kujawsko-Pomorskiego przede wszystkim wśród mieszkańców sąsiednich regionów.

Bydgoszcz w najnowszym filmie Jerzego Skolimowskiego, Toruń w nowych sezonach „Lekarzy”, gmina Aleksandrów Kujawski w dokumencie TVP – ruszają trzy pierwsze projekty promocyjne finansowane przez marszałkowski fundusz umożliwiający lokowanie regionalnych marek w produkcji filmowej i telewizyjnej.  W Urzędzie Marszałkowskim 21 sierpnia odbyła się ceremonia podpisania umów.

 Lokowanie produktu (product placement) to jedna z względnie nowych technik promowania marek. W większych i mniejszych produkcjach filmowych, także tych ambitnych, oraz w serialach i programach telewizyjnych pojawiają się czytelne odniesienia do reklamujących się miast lub też dobrze wyeksponowane logotypy producentów.

 - Choć polskie miasta, w tym Bydgoszcz i Toruń, już się w ten sposób reklamują, uruchomiony tego lata marszałkowski program pilotażowy „Kujawsko-Pomorskie – kreatywne wsparcie marki regionu”, w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jest całkowicie nowatorskim instrumentem. Stworzyliśmy bowiem mechanizm umożliwiający wykorzystywanie lokowania także mniejszym, a więc mniej zasobnym organizmom samorządowym, a także innym podmiotom dla których koszty takich przedsięwzięć, przy całkowicie rynkowym podejściu, byłyby zbyt wielkie. Nie ukrywam, że chodzi nam także o impuls dla lokalnego środowiska filmowego – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

 Gmina Aleksandrów Kujawski oraz dwie firmy z jej terenu (producent tynków, klejów i farb Astex oraz stadnina koni z zapleczem hotelowo-rekreacyjnym Rancho pod Olszyną) będą się promować w publicznym paśmie TVP Regionalna za pośrednictwem trzyodcinkowego filmu dokumentalnego wyprodukowanego przez bydgoski oddział TVP. Łączna wartość przedsięwzięcia to nieco ponad 100 tysięcy złotych, łączne dofinansowanie 80 tys. złotych. Wart 600 tysięcy złotych (dofinansowanie 510 tys.) projekt toruński dotyczy dwóch nowych sezonów popularnego serialu, którego akcja toczy się w społeczności miejskiego szpitala. Bydgoszcz (85 tysięcy złotych wsparcia na projekt wart 100 tysięcy) stawia na ulokowanie wizerunku w nowej produkcji firmowanej przez wybitnego polskiego reżysera Jerzego Skolimowskiego.

 Operatorem funduszu jest Fundacja Tumult, która ma w swoim dorobku między innymi Międzynarodowy Festiwal Camerimage, będący przykładem zarówno skutecznej promocji wydarzenia, jak i promocji poprzez wydarzenie (ostatnie edycje odbywają się w Bydgoszczy). Do programu zgłosiło się już 80 podmiotów – 59 tych które zamierzają lokować markę (m. in. Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego i włocławska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa) oraz dwudziestu jeden producentów filmowych i telewizyjnych. Wkrótce zostaną podpisane kolejne umowy o dofinansowanie.

Pula środków do podziału to blisko 3 miliony złotych, wartość dofinansowania wynosi od 70 do 95 procent. Zakwalifikowane do dofinansowania produkcje muszą powstać najpóźniej w połowie czerwca 2015, ich emisja powinna się odbyć najpóźniej w czerwcu 2016. Nabór nadal trwa. Wszystkie szczegóły i formularz zgłoszeniowy online na stronie kreatywnyregion.pl .

 Pierwszy z pięciu nowych spotów promocyjnych województwa, w których występuje jedna z najbardziej rozpoznawalnych gwiazd światowego kina – kanadyjski aktor Keanu Reeves do obejrzenia: Keanu Reeves, aktor kanadyjski reklamuje Województwo Kujawsko-Pomorskie

Produkcja i emisja pięciu spotów z możliwością wykorzystania wizerunku znanego i rozpoznawalnego filmowca Keanu Reevesa została zamówiona przez Urząd Marszałkowski na potrzeby promowania markowych produktów kulturalnych Województwa Kujawsko-Pomorskiego przede wszystkim wśród mieszkańców sąsiednich regionów
Bydgoszcz w najnowszym filmie Jerzego Skolimowskiego, Toruń w nowych sezonach „Lekarzy”, gmina Aleksandrów Kujawski w dokumencie TVP – ruszają trzy pierwsze projekty promocyjne finansowane przez marszałkowski fundusz umożliwiający lokowanie regionalnych marek w produkcji filmowej i telewizyjnej.  W Urzędzie Marszałkowskim 21 sierpnia odbyła się ceremonia podpisania umów.

 Lokowanie produktu (product placement) to jedna z względnie nowych technik promowania marek. W większych i mniejszych produkcjach filmowych, także tych ambitnych, oraz w serialach i programach telewizyjnych pojawiają się czytelne odniesienia do reklamujących się miast lub też dobrze wyeksponowane logotypy producentów.

 - Choć polskie miasta, w tym Bydgoszcz i Toruń, już się w ten sposób reklamują, uruchomiony tego lata marszałkowski program pilotażowy „Kujawsko-Pomorskie – kreatywne wsparcie marki regionu”, w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jest całkowicie nowatorskim instrumentem. Stworzyliśmy bowiem mechanizm umożliwiający wykorzystywanie lokowania także mniejszym, a więc mniej zasobnym organizmom samorządowym, a także innym podmiotom dla których koszty takich przedsięwzięć, przy całkowicie rynkowym podejściu, byłyby zbyt wielkie. Nie ukrywam, że chodzi nam także o impuls dla lokalnego środowiska filmowego – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

 Gmina Aleksandrów Kujawski oraz dwie firmy z jej terenu (producent tynków, klejów i farb Astex oraz stadnina koni z zapleczem hotelowo-rekreacyjnym Rancho pod Olszyną) będą się promować w publicznym paśmie TVP Regionalna za pośrednictwem trzyodcinkowego filmu dokumentalnego wyprodukowanego przez bydgoski oddział TVP. Łączna wartość przedsięwzięcia to nieco ponad 100 tysięcy złotych, łączne dofinansowanie 80 tys. złotych. Wart 600 tysięcy złotych (dofinansowanie 510 tys.) projekt toruński dotyczy dwóch nowych sezonów popularnego serialu, którego akcja toczy się w społeczności miejskiego szpitala. Bydgoszcz (85 tysięcy złotych wsparcia na projekt wart 100 tysięcy) stawia na ulokowanie wizerunku w nowej produkcji firmowanej przez wybitnego polskiego reżysera Jerzego Skolimowskiego.

 Operatorem funduszu jest Fundacja Tumult, która ma w swoim dorobku między innymi Międzynarodowy Festiwal Camerimage, będący przykładem zarówno skutecznej promocji wydarzenia, jak i promocji poprzez wydarzenie (ostatnie edycje odbywają się w Bydgoszczy). Do programu zgłosiło się już 80 podmiotów – 59 tych które zamierzają lokować markę (m. in. Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego i włocławska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa) oraz dwudziestu jeden producentów filmowych i telewizyjnych. Wkrótce zostaną podpisane kolejne umowy o dofinansowanie.

Pula środków do podziału to blisko 3 miliony złotych, wartość dofinansowania wynosi od 70 do 95 procent. Zakwalifikowane do dofinansowania produkcje muszą powstać najpóźniej w połowie czerwca 2015, ich emisja powinna się odbyć najpóźniej w czerwcu 2016. Nabór nadal trwa. Wszystkie szczegóły i formularz zgłoszeniowy online na stronie kreatywnyregion.pl .

 Pierwszy z pięciu nowych spotów promocyjnych województwa, w których występuje jedna z najbardziej rozpoznawalnych gwiazd światowego kina – kanadyjski aktor Keanu Reeves do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=E1pL4kQyjTU&feature=youtu.be

 

 

Ostatnie wydania

Tu i Teraz. Gazeta Włocławka i powiatu nr 168

Gazeta Aleksandrowska nr 207

Gazeta Ciechocińska nr 158

Ziemia michałowska nr 354

Najnowsze Video